Main Media

Skandinaviens største dørproducent fortsætter under nyt brand

Skandinaviens største dørproducent har pr. 1. januar 2010 skiftet brand til Swedoor/JELD-WEN. Det betyder blandt andet farvel til navne som Kilsgaard og Jutlandia og goddag til to nye produktlinjer clever-line og ADVANCE-LINE, der bliver fælles for hele Skandinavien. Skift af brand sker som en naturlig del af den positive udvikling, koncernen har gennemgået de seneste år.

Swedoor/JELD-WEN er det nye fælles brand for Skandinaviens største dørproducent. Brandskiftet er en fortsættelse af en række strategiske tiltag, der skal understøtte væksten på det danske, svenske og norske marked for dørløsninger og i øvrigt være det samlende brand for koncernens aktiviteter i Skandinavien.

Moderselskabet JELD-WEN A/S med hovedsæde i Løgstør er repræsenteret i de fleste lande i Europa. Koncernen er i dag ejet af amerikanske JELD-WEN, inc., der er en af verdens største producenter af døre og vinduer, og med det nye brand bibeholdes det mest kendte mærke i Skandinavien samtidig med, at forbindelsen til JELD-WEN tydeliggøres:

- Vi vil først og fremmest gerne signalere tre ting med vores nye brand: Dels at vi samler alle vores aktiviteter i Skandinavien under ét og dermed anvender samme navn og logo i hele Skandinavien, dels at vi er stolte af at være en del af den globale JELD-WEN-koncern, og endelig at vi vil sikre bedre genkendelse hos vores kunder og slutbrugere, siger skandinavisk direktør Torben Porsholdt. – Skift af brand sker således for os som en naturlig forlængelse af den markante og positive udvikling vores organisation og produkter har gennemgået, og som skal hjælpe med til at tage endnu flere markedsandele, fortsætter Torben Porsholdt.

Det nye brand medfører et farvel til navne som Kilsgaard, Jutlandia, Swedoor-Kilsgaard og Swedoor- Jutlandia, som hidtil har været de dominerende brands inden for branchen i Skandinavien. - Swedoor er det mest kendte brand, og derfor bibeholder vi dette. Det er dog kun i Skandinavien, at Swedoor-brandet er blevet anvendt, og derfor er Swedoor/JELD-WEN kun et navn, vi kommer til at anvende i Skandinavien, siger Torben Porsholdt.

Helt nye produktlinjer
Samtidig med brandskiftet implementeres en kraftig forenkling af antallet af produktnavne. Fremover hører alle produkter ind under to produktlinjer, henholdsvis clever-line og ADVANCE-LINE.

– Forenklingen sker for at øge logikken og overskueligheden i vores produktsortiment og for på den måde at give slutbrugerne bedre hjælp til at vælge den rigtige dør. I dag er en dør ikke bare en dør, og det kan være kompliceret at træffe det rigtige valg af døre til sit hus. De to nye produktlinjer adskiller sig markant i forhold til dørenes specifikationer og prisniveauer, og vi vil gøre meget ud af at guide kunderne og slutbrugerne hen til de døre, der er det rette valg for dem, forklarer markedschef Claus Beier.

Med skift af brand og produktlinjer vil materialet hos forhandlerne blive udskiftet, og et af de nye tiltag
bliver blandt andet at opstille døre påtrykt en grundig guide til valg af produkt.

Pressekontakt